Veelgestelde Vragen

Kijk graag eerst hier of je vraag er tussen zit.

Producten

Retouneren

Hebben jullie alle artikelen op voorraad?

De meeste artikelen kunnen uit voorraad geleverd worden. Indien artikelen niet op voorraad zijn wordt dit vermeld bij het artikel en in het winkelmandje. De bestelling wordt je toegestuurd zodra alle artikelen binnen zijn.

Er zit een verschillende levertijd op verschillende merken. Malabrigo uit Uruguay en Little Knitting Company uit India, hebben de langste levertijd met 10-14 dagen indien niet op voorraad bij iWoolly. Mocht een bepaald artikel ook bij de leverancier niet op voorraad zijn, zal iWoolly altijd contact met u opnemen om de levertijd te bespreken of een voorstel te doen voor een ander product, een tegoed of een annulering van uw bestelling.

Ik wil een andere kleur/soort/maat van dit merk, kan dat?

Dat kan zeker! Als u aan iWoolly doorgeeft wat u nodig heeft, bestellen we dat meteen voor u, en laten u de levertijd weten. Het gehele assortiment van Scheepjes, Malabrigo, KnitPro, Little Knitting Company, Clover en alle andere merken welke iWoolly voert, staat tot uw beschikking. Zoekt u iets van een merk dat iWoolly niet voert, kunnen we de mogelijkheden altijd bekijken.

Zijn de prijzen op de website inclusief btw?

Jazeker, deze zijn inclusief btw. Op uw factuur (toegestuurd via email na aankoop) kunt u zien wat de btw is op uw aankoop.

Zijn de producten van Malabrigo (Uruguay) en Little Knitting Company (India) wel fairtrade?

Jazeker, de wol van Malabrigo wordt door de inwoners van Malabrigo (de wol kreeg de naam van het al bestaande dorp) van begin (schapen) tot eind volledig verwerkt, het hele dorp vaart daar wel bij. Op de website van Malabrigo is daar alles tot in detail over terug te vinden. Ook de handgedraaide houten naalden uit India van Little Knitting Company worden fairtrade verkregen. Ook zij geven daarover meer informatie op hun eigen website.

Herroepingsrecht, binnen 14 dagen

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of
een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het bestelde product fysiek in bezit krijgt. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn (14 dagen na ontvangst)
is verstreken. 

 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u de door u gedane betaling, inclusief leveringskosten (met uitzondering
van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan
de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de

goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Als alles in orde is, storten we het bedrag dat u ons voor de producten heeft betaald terug via de gebruikte betaalmethode.

 

U dient de goederen zo snel mogelijk,
doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. 

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Retouradres

iWoolly

o.v.v. retouren

Akkrumerraklaan 166

3544 TV Utrecht

 

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, sturen we een e-mail ter bevestiging.

 

Als alles in orde is, storten we het bedrag dat u ons voor de betreffende producten heeft betaald terug via de gebruikte betaalmethode. iWoolly zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug betalen. 

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat iWoolly er niet aansprakelijk voor is als retour gestuurde artikelen beschadigen of zoekraken.

 

Wanneer u een artikel onterecht of te laat terugstuurt, of zonder bovengenoemde schriftelijke melding, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

iWoolly rekent niets voor het retour nemen van de producten. Uitsluitend de (retour) verzend- en verpakkingskosten komen voor uw rekening.

Facturen

Waar kan ik mijn factuur vinden?

U krijgt uw factuur toegestuurd zodra de betaling van uw bestelling is ontvangen, op het door u opgegeven email adres. Via het contactformulier kunt u een eventueel verwijderde factuur opnieuw opvragen

Contact met iWoolly

Onze contactgegevens

info@iwoolly.nl

Vanaf 16 mei 2018 opent iWoolly een winkel op de Grauwaartsingel te Utrecht

U heeft een suggestie voor iWoolly

We horen altijd graag van u, een leuk idee of een goede suggestie is altijd welkom, we streven immers naar continue verbetering. Via ‘contact’ bovenin uw scherm komt u op het contactformulier, maar u mag ook altijd e-mailen naar info@iwoolly.nl We streven ernaar om uw email binnen 48 uur te beantwoorden.

U heeft een klacht, wat nu?

Heel vervelend dat u niet tevreden bent, we streven ernaar om onze dienstverlening continu te verbeteren. Heeft u een klacht, suggestie of idee over hoe het beter zou kunnen? Laat het ons alstublieft weten! Via ‘contact’ bovenin uw scherm komt u op het contactformulier, maar u mag ook altijd e-mailen naar info@iwoolly.nl

Vermeld alstublieft uw ordernummer en geef een volledige omschrijving van de klacht, suggestie of idee.

U kunt op werkdagen binnen 48 uur een inhoudelijke reactie verwachten. 

 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

 

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

 

Geen producten in je winkelmand.